چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۰۳

وقت سفارت سوئيس

راهنماي تور و سفر

وقت سفارت سوئيس

۱۲۵ بازديد

وقت سفارت سوئيس

مي دانيم كه براي سفر به سوئيس بايد ويزاي كشور سوئيس را اخذ كنيم، يكي از مسايلي كه براي اخذ ويزاي سوئيس بايد مورد توجه قرار بگيرد وقت سفارت و شرايط و قوانين آن است.

 

 

امروز مي خواهيم در ابتدا گام هاي اخذ ويزا و سپس به سوالات رايجي كه در خصوص وقت سفارت سوئيس مطرح مي شود به صراحت پاسخ دهيم با ما همراه باشيد.

وقت سفارت سوئيس

عموما اخذ ويزا براي تور سوئيس چندين گام بايد به صورت دقيق طي شود در گام اول افراد بايد به طور دقيق مدارك لازم براي اخذ ويزا را جمع آوري كنند البته زماني كه نياز به دعوتنامه باشد بايد دقت بيشتري بر روي مدارك صورت پذيرد، پس از جمع آوري مدارك و تعيين زمان مناسب براي مصاحبه بايد به سراغ وقت سفارت رفت.

وقت سفارت سوئيس چيست؟ در واقع شما براي اينكه از كشور خود خارج شويد و با هدف خاصي وارد كشور سوئيس شويد بايد بتوانيد در روز مصاحبه موفقيت خود را نهايي كنيد صرفا جمع آوري مدارك دليل بر اعطاي ويزا براي شما نخواهد بود. بنابراين بايد براي وقت سفارت درخواست دهيد. وقت سفارت كشور سوئيس همانطور كه اسمش پيداست به معني تعيين زمان از سوي سفارت سوئيس در ايران به منظور انجام مصاحبه حضوري با فرد متقاضي است. بنابراين درخواست وقت سفارت يكي از مسايل مهم و ضروري براي اخذ ويزا خواهد بود.

علت لزوم وقت سفارت سوئيس

مدارك لازم جهت تعيين وقت سفارت سوئيس

يكي از مدارك بسيار مهم و ضروري كه در روز مصاحبه از اهميت ويژه اي برخوردار است بيمه مسافرتي است. شما براي كليه كشورهاي عضو شنگن نياز به دريافت بيمه مسافرتي به ارزش 30 هزار يورو داريد البته اين مبلغ مي تواند تغيير كند. اين بيمه براي تمامي افرادي و حتي كودكان كمتر از 1 سال نيز ضروري است. بيمه مسافرتي جهت مداوا و انتقال به وطن و دلايل پزشك و فوت عرضه مي شود و از موارد الزامي خواهد بود. در صورتي كه فرد مداركي كامل براي اخذ ويزاي سوئيس ارسال كند اما بيمه نامه مسافرتي عرضه نشود قطعا به درخواست وي ترتيب اثر داده نمي شود.

دقت كنيد كه هيچ گونه ارتباط تلفني با سفارت وجود ندارد، تنها فرمي وجود دارد كه مي توانيد سوالات خود را در آن بپرسيد و قطعا زمان قابل توجهي تا دريافت پاسخ وجود دارد.

بررسي مدارك وقت سفارت سوئيس

مراحل تعيين وقت سفارت كشور سوئيس

براي تعيين وقت سفارت سوئيس در ابتدا بايد فرم اطلاعات خواسته شده را به دقت پر كنيد. در وارد كردن اطلاعات بسيار صبور باشيد و سعي كنيد تمامي سوالات پرسيده را به دقت پاسخ دهيد (هيچ سوالي نبايد خالي بماند) در صورتي كه پاسخ سوالي را نمي دانيد بايد تا حد امكان اطلاعات خود را در اين خصوص افزايش دهيد. تا به اينجاي كار اطلاعات شخصي خود را وارد كرديد حال نوبت به وارد كردن هدف سفر شماست. هدف از سفر شما اولين بخشي است كه در روز مصاحبه به آن توجه مي شود بنابراين شفاف و واضح هدف سفر خود را اعلام كنيد.

فرم پر شده را به آدرس سفارت ايميل كنيد، پس از گذشت زماني مشخص كه اغلب بين 3 الي 7 روز است ايميلي دريافت مي كنيد كه مشخص مي كند فرم شما تاييد و يا رد شده است به اين ترتيب در صورت قبولي تاريخ دقيق روز مصاحبه شما اعلام مي شود تا به اينجاي كار شما توانستيد مراحل وقت سفارت را به درستي طي كنيد. حال مي خواهيم كمي دقيق تر در خصوص وقت سفارت صحبت كنيم.

به طور كلي متقاضي تا 90 روز قبل از سفر خود بايد درخواست ويزا كند. بهترين زمان حدود 8 هفته قبل از سفر اعلام شده است. گاه ديده مي شود كه درخواست شما گم مي شود بنابراين در چنين شرايطي فرصت درخواست مجدد براي شما فراهم مي شود. رسيدگي به درخواست هاي شما گاه تا 15 روز نيز به طول مي انجامد.

اولين گام براي تعيين وقت سفارت كشور سوئيس

قوانين وقت سفارت كشور سوئيس

يكي از مسايلي كه امروزه براي تعيين وقت سفارت سوئيس ديده مي شود اطلاعات بيومتريك است. به راستي انجام ثبت اطلاعات بيومتريك چه تغييري در روند اخذ ويزا ايجاد مي كند؟

اطلاعات بيومتريك در واقع تصويربرداري از اثر انگشت متقاضي است! بر طبق بررسي هاي انجام شده مشخص شد كه از سال 2012 سفارت سوئيس تاكيد بر ثبت اطلاعات بيومتريك متقاضيان كرده است ( قبل از تاريخ اعلام شده تاكيدي بر اين موضوع نبود). به اين ترتيب در اين لاين نياز به اثر انگشت كليه متقاضيان ويزاي نوع C خواهد بود. مي دانيم كه ويزاي نوع c بيشتر مربوط به ويزاي توريستي، تجاري و ديدار از اقوام است. اثر انگشت ها بايد به دقت تصويربرداري (اسكن) شود.

افرادي كه مي خواهند به طور دائم در سوئيس اقامت كنند و يا افرادي كه براي تحصيل به سوئيس مي روند و به نوعي به دنبال ويزاي دانشجويي هستند و كليه متقاضيان ويزاي نوع D و افراد كمتر از 12 سال نيازي به اسكن از اثر انگشت نخواهند داشت. توجه كنيد كه يك قانون كلي در اين مورد وجود دارد، در ابتدا اينكه ويزاي شنگن صادر شده توسط سفارت سوئيس براي مجموعه كشورهاي عضو شنگن اعتبار دارد تعداد اين مجموعه به 12 كشور مي رسد. موضوع مهمي كه بايد به آن دقت شود اين است كه درخواست ويزاي شنگن از طريق سفارت سوئيس تنها در صورتي ترتيب اثر داده مي شود كه فرد بخواهد بيشترين زمان سفر خود را در كشور سوئيس بگذراند.

اجازه دهيد موضوع را به زبان ساده تري توضيح دهيم. فرض كنيد كه شما مي خواهيد به كشورهاي عضو شنگن سفر كنيد و مدت زمان اقامت شما در اين كشورها با اقامت در سوئيس يكسان باشد به اين ترتيب شما بايد در ابتدا سوئيس را براي مقصد خود انتخاب كنيد و كشور هاي ديگر نمي توانند اولين كشور مقصد شما باشند ( به سوئيس بايد اولويت دهيد). اين موضوع چند سالي است كه تبديل به قانون كلي شده است بنابراين بايد به صورت جدي پيگيري شود.

رد وقت سفارت كشور سوئيس

شرايط جديد وقت سفارت كشور سوئيس

در ابتدا براي تعيين وقت سفارت هر فرد حتي افراد كمتر از 12 سال نيز بايد به طور جداگانه اقدام مي كردند در قوانين جديد وقت سفارت سوئيس مشخص شد كه نيازي به حضور افراد كمتر از 12 سال در روز مصاحبه نخواهد بود بنابراين نيازي به فرم جداگانه اي نيز براي آنها نيست اما تبصره هايي در اين بين وجود دارد كه تاكيد بر حضور همه افراد در روز مصاحبه است. بنابراين به طور كلي هر شخص بايد براي ارائه درخواست ويزا به سفارت به صورت حضوري مراجعه كند، در صورتي كه شرايط اجازه مي دهد فرزندان كمتر از 12 سال خود را نيز به همراه ببريد ( از اين افراد مصاحبه نمي شود!)

در صورتي كه اثر انگشت شما در روز مصاحبه تاييد نشد مي توانيد در كمتر از 5 دقيقه در نزديكترين شعبه تصويربرداري اقدام به اسكن از اثر انگشت خود كنيد بنابراين جاي نگراني وجود ندارد. دقت كنيد كه اثر انگشت فرد از مسايل بسيار مهم در روز مصاحبه اي و دستگاهي نيز در سفارت براي تست مجدد اثر انگشت شما وجود دارد در صورتي كه فرد در تعيين اثر انگشت خود اشتباه كند و يا اثر انگشت شخص ديگري را اعلام كن براي هميشه بايد از اخذ ويزاي سوئيس منصرف شود!

شرايط جديد وقت سفارت كشور سوئيس

تعيين وقت سفارت سوئيس براي افراد غير تهراني

مي دانيم كه سفارت سوئيس در تهران است اما افرادي كه در تهران سكونت ندارند چه بايد كنند؟ آيا نياز به مراجعه آنها نيست و از مراجعه حضوري معاف هستند؟ خير اينطور نيست! كليه افرادي بالاي 12 سال بايد شخصا در روز مصاحبه حاضر شوند. هرگز درخواست خود را توسط شخص ديگري دنبال نكنيد به درخواست هايي كه توسط شخص ديگري دنبال مي شود ترتيب اثر داده نخواهد شد.

به اين منظور مي توانيد زماني كه فرم وقت سفارت سوئيس را پر مي كنيد زماني را به عنوان پيشنهاد در جدول مربوطه اعلام كنيد به اين ترتيب تيم هاي مسئول متوجه مي شوند كه شما در چه تاريخي مي توانيد در سفارت حضور داشته باشيد و به اين ترتيب قطعا سعي بر تعيين روز مصاحبه در زمان اعلام شده مي شود. توجه كنيد كه قانوني مبني بر تاييد حتمي زمان اعلام شده توسط شما وجود ندارد اما تيم هاي بررسي سعي مي كنند كه به تاريخ شما ترتيب اثر دهند. عموما براي تعيين وقت سفارت بايد كمي زودتر اقدام كنيد.

وقت سفارت سوئيس براي انواع ويزاها

به طور كلي و در وضعيت عادي اگر بخواهيد درخواست تعيين وقت سفارت دهيد طبق زمان بندي هاي ديده شده از 7 روز تا 2 ماه زمان لازم است تا براي شما تاريخ مصاحبه تعيين شود. كودكاني كه مي خواهند با پدر و مادر خود سفر كنند بايد يك نامه امضا شده از سوي پدر به همراه كپي گذرنامه ارائه كنند. در صورتي كه كودك تنها قصد سفر با پدر خود را دارد بايد نامه امضا شده اي از سوي مادر او نيز در مدارك ارائه شود.

اخذ وقت سفارت سوئيس براي ويزاي پزشكي

يكي از انواع تعيين وقت سفارت سوئيس ، وقت فوري است كه در اغلب در وضعيت پزشكي و يا فوتي دنبال مي شود، در فرم مربوطه اي كه پر مي كنيد بخشي قرار دارد كه براي تعيين وقت سفارت قرار داده شده است و شما مي توانيد در اين بخش مشخص سازيد كه نياز به تاريخ سريعتري داريد به اين ترتيب الويت بررسي فرم و همينطور روز مصاحبه شما زودتر خواهد بود.

تاثير دعوتنامه در وقت سفارت سوئيس

اخذ وقت سفارت سوئيس براي ويزاي تجاري

گزينه بعدي در خصوص ويزا در نوع تجاري است، در اين نوع شما به دنبال كسب و كار مي رويد و در صورتي كه گردش مالي و همينطور دعوت نامه استانداردي داشته باشيد وقت سفارت براي شما در الويت قرار داده مي شود.

اخذ وقت سفارت سوئيس براي ويزاي توريستي

براي تعيين وقت سفارت در خصوص ويزاي توريستي سوئيس عده اي عقيده دارند كه اين كار زمانبر است و اينكه افسر مربوطه را متقاعد سازيد كه تنها هدف شما گشت و گذار است دشوار بوده و عده اي ديگر اين نظر را رد مي كنند و معتقد هستند كه ويزاي توريستي در تعيين وقت سفارت بسيار پيش قدم است.

در صورتي كه مدت زمان اقامت فرد متقاضي در سوييس بيشتر از كشور هاي ديگر باشد و يا زمان اقامت وي هر كدام از كشورهاي عضو شنگن يكسان باشد و سوئيس را در ابتدا براي اقامت انتخاب كرده باشد مي توانيد از طريق روش هاي معمولي اقدام به تعيين وقت سفارت كشور سوئيس كند. كليه مداركي كه براي تعيين وقت سفارت و همينطور در روز مصاحبه ارسال مي شود بايد به زبان انگليسي، آلماني و يا فرانسوي و ايتاليايي ترجمه شده باشد. مدارك فارسي ترتيب اثر داده نمي شود.

قوانين وقت سفارت سوئيس در خصوص ويزاي توريستي

وقت سفارت فوري سوئيس

درخواست وقت سفارت از كشور سوئيس به صورت ضروري در مواقعي خاص كه اغلب هدف از سفر درمان بيماري ها باشد امكان پذير است. اما به طور كلي تمام اعضاي شنگن بايد اجازه خود را جهت صدور ويزا اعلام كنند. سفارت سوئيس در اين خصوص هيچ نفوذي ندارد و مشورت كليه كشورهاي شنگن الزامي است.

اقدامات پس از وقت سفارت از كشور سوئيس

به طور كلي پس از تعيين وقت سفارت سوئيس بايد در روز مصاحبه حضور به عمل برسانيد. در صورتي كه مجوز لازم براي ويزاي شما دريافت شده متقاضي مي تواند بدون تعيين وقت به سفارت مراجعه كند و يك نسخه فرم و همينطور دو قطعه عكس رنگي همراه با مجوز هاي لازم و گذرنامه و … را جهت اخذ ويزاي ورود ارائه كند. براي بررسي هاي لازم در اين خصوص بايد حدود 48 ساعت صبر كنيد. عموما پس از ورود به سوئيس و پس از 8 روز اول شخص بايد ورود خود را به پليس اطلاع دهد و همينطور موظف به ثبت محل اقامت خود در اداره ثبت اهالي شهر است. اجازه اقامت، تحصيل و يا اشتغال به كار در سوئيس بر اساس شرايطي خاص تعيين مي شود.

زمان مناسب درخواست وقت سفارت سوئيس

تاثير دعوتنامه در وقت سفارت سوئيس

دعوتنامه برگه اي است كه فرد دعوت كننده بايد از سوئيس براي متقاضي در ايران ارسال كند. در اين برگه هدف از سفر وي به دقت مشخص مي شود. برگه دعوتنامه بايد در بخش مشخص سايت آپلود شده و در هنگام تعيين وقت سفارت ارسال شود، در روز مصاحبه نيز افراد بايد برگه دعوتنامه را عرضه كنند. تصويري كه از فرد متقاضي ارسال مي شود بايد قديمي تر از 6 ماه قبل نباشد و زمينه آن روشن و عرض آن 35-40 ميليمتر باشد.

هزينه تعيين وقت سفارت سوئيس

موضوعي كه بارها پرسيده مي شود در خصوص هزينه استفاده و عدم استفاده از اثر انگشت بيومتريك است. دقت كنيد كه اين طرح بدون هزينه اضافي است و هرگونه هزينه اضافي در خصوص تاييد اطلاعات بيومتريك تخلف محسوب مي شود. به طور كلي هزينه اي كه براي اخذ ويزا واريز مي شود ثابت است و يا به صورت دوره اي و در چهارچوب خاصي تغيير مي كند بنابراين اطلاع از نرخ روز در اين خصوص كار دشواري نيست. براي تعيين وقت سفارت نيازي به پرداخت هزينه اي جداگانه اي نداريد تنها فرمي كه براي شما ارائه شده است را به دقت پر مي كنيد و منتظر مي مانيد. در صورتي كه 2 مرتبه در پر نمودن و ارسال فرم دچار مشكل و يا خطا شديد نياز به پرداخت هزينه جريمه براي باز شدن فرم جديد داريد به اين ترتيب بهتر است در ابتدا در پر نمودن فرم كمي جدي تر باشيد.

نحوه تصويربرداري از اثر انگشت اغلب توسط كارمندان سفارت در بخش ويزا براي شما به دقت توضيح داده مي شود گاه افرادي كه پوست دستشان دچار آسيب ديدگي است بايد از طريق مراحل ويژه اثر انگشت اقدام كنند به طور كلي هيچ صدمه اي به فرد وارد نمي شود.

هزينه تعيين وقت سفارت سوئيس

رد وقت سفارت كشور سوئيس

در صورتي كه درخواست ويزا قبل از تغيير شرايط زندگي و شغلي رد شود متقاي مي توانيد مجدد اقدام به ارسال به درخواست كند، در اين بين هيچ تاخيري براي وي لحاظ نمي شود. اما موضوعي كه شايد در اين بين از اهميت ويژه اي برخوردار باشد اين است كه علت رد درخواست قبلي وي چه بوده است؟ در واقع بهتر است قبل از درخواست مجدد دقت بيشتري بر دليل رد درخواست قبلي كنيد به اين ترتيب قطعا مي توانيد هرگونه اصلاحات لازم را به عمل آوريد.

رد وقت سفارت كشور سوئيس

جمع بندي نكات كلي در خصوص وقت سفارت سوئيس

كودكاني كه مي خواهند با پدر و مادر خود سفر كنند بايد يك نامه امضا شده از سوي پدر به همراه كپي گذرنامه ارائه كنند. در صورتي كه كودك تنها قصد سفر با پدر خود را دارد بايد نامه امضا شده اي از سوي مادر او نيز در مدارك ارائه شود. تا به اين جاي كار متوجه شديم كه تعيين وقت سفارت نياز به رعايت يك سري قوانين ويژه دارد كه بهتر است به طور دقيق بررسي شود.

به طور كلي وقت سفارت سوئيس به صورت دوره اي تعيين مي شود و هر فرد بايد تاريخ دقيق سفر خود را در خصوص تعيين وقت سفارت لحاظ كند.

 در صورتي كه زماني دقيق براي تاريخ مصاحبه از سوي سفارت اعلام شد و فرد نتوانست حضور به عمل آورد بايد مجددا درخواست وقت سفارت از سوئيس دهد اين روال اغلب زمانبر است زيرا فرد مورد نظر يكبار فرصت خود را از دست داده است بنابراين بهتر است در زمان دقيقي به صورت حضوري مراجعه كنيد.

در روز مصاحبه تمامي سوالات را واضح و صريح و كوتاه جواب دهيد، تيم هاي بررسي علاقه اي به دانستن روال زندگي شما ندارند تنها تاكيد بر روي هدف سفر شماست به اين ترتيب در نظر داشته باشيد كه هر گونه عدم صداقتي به ضرر شما خواهد بود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.