چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۰۳

دعوتنامه هلند

راهنماي تور و سفر

دعوتنامه هلند

۱۴۱ بازديد

دعوتنامه هلند

دعوتنامه هلند، نامه، مدرك و يا سندي است كه شركت و يا فردي از كشور هلند كه مي‌ تواند از آشنايان شما هم باشد براي شما به منظور كار، تحصيل، بازديد و يا تفريحي و گردشگري بفرستد. هلند معروف است به كشور آسياب هاي بادي، دوچرخه، پنير و گل لاله. براي يك‌بار هم كه شده از اين كشور بسيار زيبا بازديد كنيد. دعوتنامه هلند انواع گوناگوني دارد كه عبارت‌ اند از دعوتنامه توريستي، دعوتنامه كاري، دعوتنامه خويشاوندي، دعوتنامه تجاري و دعوتنامه نمايشگاهي.

دعوتنامه هلند

انواع دعوتنامه هلند

لازم به ذكر است دريافت دعوتنامه هلند صرفاً به معناي جواز ورود فرد دعوت شده به كشور هلند نيست و دعوتنامه امتيازي است كه مي‌ تواند روند صدور هر نوع ويزاي كشور هلند را براي فرد متقاضي سرعت ببخشد. البته در صورتي كه ديگر مدارك و شرايطي كه توسط سفارت هلند اعلام مي‌ شود فراهم آورده شود.

در اين صفحه شما را با چگونگي دريافت انواع دعوتنامه هاي هلند و شرايط دريافت ويزاي آن آشنا مي‌ كنيم.

انواع دعوتنامه هلند

دعوتنامه توريستي هلند

شما بايد در نظر داشته باشيد كه دريافت دعوتنامه هلند از نوع توريستي و يا همان دعوتنامه خانوادگي مي‌ تواند از طريق در اكثر مواقع توسط اقوام و نزديكان شما و يا حتي دوستانتان براي شما ارسال بشود؛ و مي‌ توان گفت اگر دوست يا آشنايي مقيم كشور هلند داريد مي‌ توانيد اميد به دريافت دعوتنامه توريستي هلند از طرف ايشان باشيد. دعوتنامه توريستي هلند فقط به معناي مقاصد گردشگري و تفريح است و شما نمي‌ توانيد از آن در جهت هاي كاري و يا غيره استفاده كنيد.

تنها با داشتن دعوتنامه اي از كشور هلند كه براي شما ارسال شده است نمي‌ توانيد وارد اين كشور شويد و قدم بعدي شما دريافت ويزاي اين كشور است كه به كمك دعوتنامه اي كه دريافت كرده ايد صدور آن آسان‌ تر شده است. مكاني كه شما براي دريافت ويزاي هلند به آنجا مراجعه خواهيد كرد سفارت هلند در كشور است. مدارك مورد نياز براي دريافت ويزا را آماده كرده و دست به كار شويد. حتماً قبل از سفر براي خود مشخص كنيد كه مي‌ خواهيد در چه بازه زماني در اين كشور باشيد و بتوانيد كارهاي خود را در ايران سر و سامان دهيد كه بعد از بازگشتتان مشكلي وجود نداشته باشد. بايد بودجه خود را براي اين سفر تفريحي مشخص كرده تا در هنگام سفر به مشكلي بر نخوريد. همچنين پيشنهاد مي‌ شود قبل از تور هلند درباره فرهنگ مردم آن، زبان رسمي اين كشور، مراكز تفريحي و گردشگري و كارهايي كه قصد انجام آن در اين سفر را داريد، اطلاعات كافي به دست آوريد.

دعوتنامه توريستي هلند

خبر خوبي كه مي‌ توان به شما داد اين است كه به با اين دعوتنامه هلند شما مي‌ توانيد علاوه بر تجربه كشور هلند و زيبايي هايش به بازديد چندين كشور اروپايي ديگر بدون نياز به دريافت ويزاي آن‌ها بپردازيد. در واقع از آنجايي كه هلند، عضو اتحاديه اروپا است و بين اين كشور هاي اروپايي پيمان شينگن بسته شده است، شما مي‌ توانيد با ويزاي هلند كه در اختيار داريد، به بازديد از كشور هاي عضو اين پيمان، مثل آلمان، ايتاليا، اسپانيا، بلژيك، لهستان، پرتقال و تعداد ۲۰ كشور ديگر برويد.

ولي اين نكته را به ياد داشته باشيد كه در صورتي مي‌ توانيد با استفاده از ويزاي هلند به كشورهاي ديگر سفر كنيد كه هواپيماي شما در هلند فرود آمده باشد، يعني نمي‌ توانيد به صورت مستقيم از ايران به خاك كشور هاي ديگر اروپايي به جز هلند وارد شويد. يكي از ضروريات دريافت ويزاي هلند، تهيه بليط رفت و برگشت از آژانس هاي مسافرتي و همچنين رزرو مكان مانند هتل براي اقامت شما در كشور هلند است. اگر دعوتنامه هلند از نوع توريستي را دريافت كرديد، فرصت را غنيمت شمرده و هرچه زودتر خود را عازم سفر كنيد.

دعوتنامه توريستي هلند

اطلاعات دعوتنامه توريستي هلند

دعوتنامه توريستي هلند، داراي اطلاعاتي ضروري از فرد دعوت كننده و فرد دعوت شده است كه براي دريافت ويزاي آن الزامي است.

– اطلاعات فرد دعوت كننده كه بايد در اين دعوتنامه آورده شده باشد عبارت است از نام و نام خانوادگي، سال تولد، شغل، وضعيت و محل سكونت او در كشور هلند.

– اطلاعات فرد دعوت شده از اين قرار است، نام و نام خانوادگي، سال تولد، آدرس محل زندگي در كشور خود، شماره تلفن، ارتباط فاميلي با فرد دعوت كننده، دلايل سفر به كشور هلند، هزينه و مكاني كه در هلند در آن اقامت مي كند، مدت زماني كه مي‌ خواهد در هلند بماند و زمان خروج آن.

دعوتنامه كاري هلند

براي دريافت ويزاي كار هلند، ابتدا بايد توسط ۱ شركت معتبر هلندي كه به نيروي كار نياز دارد، دعوتنامه هلند از نوع كاري دريافت كنيد، شرايط كار به اين صورت است كه شركتي كه در هلند كه به كارمند نياز دارد ابتدا در ۳ ماه آگهي براي كار در هلند انتشار مي‌ دهد، اگر نتوانست نيروي مورد نياز را فراهم كند، اين آگهي را در كشورهاي عضو اتحاديه اروپا منتشر مي‌ كند و اگر بازهم نتوانست به نتيجه مطلوب خود برسد، در آن زمان مي‌ تواند نيروي كار را خارج از اتحاديه اروپا انتخاب كند.

شركت هلندي كه دعوتنامه كاري، براي فردي مي‌ فرستد، ابتدا بايد ضمانت مهاجري كه وارد هلند مي‌ شود را انجام دهد زيرا هرگونه كار غير قانوني كه توسط فرد دعوت شده انجام شود، براي شركت و كسي كه دعوتنامه كاري هلند فرستاده، دردسر ايجاد مي‌ كند و شركت مراحل قانوني و حقوقي آن را طي كرده و ثابت كند، نيرويي كه درخواست كرده، مناسب اين كار است، فردي كه برايش دعوتنامه فرستاده شده است بايد داراي حداقل مدرك ليسانس باشد. دعوتنامه هلند براي كار به صورت الكترونيكي ارسال مي‌ شود و شما پس از دريافت آن مي‌ توانيد اقدام به انجام كارهاي دريافت ويزا از سفارت هلند نماييد.

بعد از انجام كارها و استخدام، بعد از گذشت ۳ سال اقامت با ماليات، فرد مي‌ تواند درخواست تابعيت هلند را انجام داده و براي هميشه به كارش در كشور هلند ادامه دهد.

مدارك مورد نياز براي دريافت دعوتنامه كاري هلند

مداركي كه شما براي دريافت ويزاي كار هلند نياز داريد به اين صورت است

  • دريافت بيمه مسافرتي.
  • مدارك محلي كه در آن اقامت مي‌ كنيد، مدارك مالي و اثبات تمكن مالي.
  • گذرنامه داراي حداقل ۲ صفحه خالي و كپي از ويزاي قبلي.
  • بليط برگشت از كشور هلند را تهيه و ارائه دهيد.

نكاتي در خصوص دعوتنامه كاري هلند

  • افراد خارجي كه قصد اشتغال در هلند را دارند، بايد شرايط زندگي خود را آماده كنند.
  • افراد خارج از اتحاديه اروپا بايد مجوز كار داشته باشند، اما افراد تحصيل كرده و كساني كه در ويزاي آن‌ها اجازه كار آمده است ملزم به دريافت مجوز كار نيستند.

دعوتنامه كاري هلند

دعوتنامه نمايشگاهي هلند

شركت ها مي‌ توانند با داشتن دعوتنامه هلند از نوع نمايشگاهي، زمان كمتري را براي دريافت ويزاي هلند طي نمايند. در اين دعوتنامه مدارك شركت در نمايشگاه و در كل، هدف از سفر ذكر مي‌ شود. بايد مهر و امضاي قانوني و معتبر بر روي اين دعوتنامه وجود داشته باشد و بعد از تأييديه سفارت هلند و انجام مراحل قانوني، شركت مي‌ تواند در نمايشگاه، شركت داشته باشد.

براي اينكه بتوانيد دعوتنامه نمايشگاهي هلند را دريافت كنيد بايد ابتدا به دنبال نمايشگاه هايي مربوطه كه در كشور هلند برگزار مي‌ شود جستجو كرده و نمايشگاهي كه مي‌ خواهيم در آن شركت كنيم را انتخاب و با مسئولين نمايشگاه ارتباط برقرار كرده و از ايشان بخواهيد كه براي شما دعوتنامه بفرستند و يا اگر آن‌ها نمايندگي در داخل ايران داشتند از داخل براي درخواست دعوتنامه نمايشگاهي هلند اقدام كنيد.

اگر توانستيد نظرشان را براي دريافت دعوتنامه جلب كنيد و مسئولين نمايشگاه يا نمايندگان آن‌ها در ايران با درخواست شما موافقت كردند، بايد مدارك مورد نياز خود را آماده كرده و به آنان ارائه دهيد. بعد از پرداخت هزينه هاي مربوط به غرفه و غيره، بايد اطلاعات افراد و كاركناني كه از طرف شما به اين نمايشگاه وارد مي‌ شوند را هم براي آنان ارسال كنيد.

پس از آماده كردن مدارك مورد نياز كه در بالا ذكر شد، شما بايد به سفارت هلند واقع در تهران مراجعه كرده، مدارك را ارائه دهيد و زمان مشخص شده براي انجام مصاحبه را دريافت كنيد. مي‌ توانيد قبل از مصاحبه درباره سؤالاتي كه از شما مي‌ پرسند اطلاعاتي به دست آوريد.

مدارك مورد نياز براي دريافت دعوتنامه نمايشگاهي

  • نامه رسمي شركت براي حضور در نمايشگاه.
  • پروانه كسب شركتي كه مي‌ خواهد در اين نمايشگاه شركت كند + ترجمه شده به انگليسي.
  • گواهي اشتغال به كار، اين گواهي اهداف شما از اين سفر را مشخص مي‌ كند.
  • اسكن دعوتنامه هلند ارسال شده توسط نمايشگاه كه به صورت اينترنتي دريافت كرده ايد.
  • تأييديه حساب بانكي شما يا شركت.
  • ارائه اطلاعاتي كامل درباره شركت دعوت كننده.

دعوتنامه نمايشگاهي هلند

دعوتنامه تجاري هلند

كشور هلند يكي از كشورهاي مهم در زمينه هاي اقتصادي و تجارت است، نرخ بيكاري در اين كشور ۲ درصد اعلام شده و اين نشان دهنده قدرت اقتصاد در اين كشور است. دعوتنامه تجاري هلند مي‌ تواند از طرف شركت ها و ارگان هاي مختلف اين كشور براي شما ارسال شود. در نظر داشته باشيد اين دعوتنامه فقط به منظور گرفتن ويزاي تجاري است و براي بقيه ويزاها كاربرد ندارد. دعوتنامه اي كه براي شما ارسال مي‌ شود بايد حتماً ثبت رسمي شده باشد. بايد در دعوتنامه به طور دقيق اهداف سفر و مشخصات دعوت كننده ذكر شده باشد زيرا با اين كار شركت دعوت كننده مي‌ پذيرد كه تمامي مخارج و مكان اقامت را براي فردي كه دعوتنامه ارسال شده فراهم آورد.

شركتي كه براي شما دعوتنامه مي‌ فرستد، بايد در كشور هلند به ثبت رسمي رسيده باشد و دعوتنامه خود را از اين كشور به شما ارسال كند. اين دعوتنامه مي‌ تواند با مقاصد بستن قرارداد، شركت در همايش تجاري و يا غيره باشد. معمولاً اين دعوتنامه هم به صورت ايميل فرستاده مي‌ شود و بايد داراي اطلاعات و توضيحات كامل درباره چگونگي سفر، زمان و محل اقامت شما، مشخصات دقيق شركت دعوت كننده، مشخصات دقيق فرد دعوت شونده و همچنين مهر و امضاي شركت باشد.

دريافت دعوتنامه تجاري هلند در اين كشور فقط در صورتي كارساز است كه شما ويزاي تجاري را هم از اين كشور دريافت كنيد. تنها با داشتن اين دعوتنامه نمي‌ توانيد ويزاي تجاري هلند را دريافت كنيد. شما با داشتن اين دعوتنامه امتياز اين را داريد كه بسيار سريع‌تر از حالت عادي موفق به صدور ويزاي تجاري هلند شويد.

مدارك مورد نياز براي دريافت دعوتنامه تجاري هلند

  • گذرنامه شما بايد بيشتر از ۹۰ روز اعتبار داشته باشد
  • فرم پر شده توسط شما كه از سفارت هلند دريافت كرده ايد
  • شناسنامه و كارت ملي + ترجمه انگليسي
  • دو عكس ۶*۴ با پس زمينه سفيد
  • كپي ويزاي شينگن يا كشور هايي در گذشته سفر كرده ايد
  • بليط هواپيما
  • مجوز كار براي افراد داراي شغل
  • گواهي اشتغال به كار كه اطلاعات مربوط به كار شما در قيد شده باشد
  • براي افراد بازنشسته ارائه گواهي بازنشستگي

دعوتنامه تجاري هلند

دعوتنامه تحصيلي هلند

دعوتنامه تحصيلي هم يكي از انواع دعوتنامه هاي هلند محسوب مي‌ شود. براي دريافت اين دعوتنامه بايد براي دانشگاهي كه هدف تحصيل در آن را داريد نامه اي حاوي اطلاعات كامل از خود، مدارك و رشته تحصيلي مبنا بر درخواست دعوتنامه هلند به منظور تحصيل در آن دانشگاه را به صورت ايميل بفرستيد و منتظر بررسي دانشگاه مربوطه و پاسخ آن باشيد. اگر پاسخ دانشگاه مثبت باشد آن‌ها اقدام به ارسال دعوتنامه تحصيلي هلند براي شما مي‌ كنند. بعد از آن شما مي‌ توانيد با در دست داشتن دعوتنامه تحصيلي هلند به سفارت آن در تهران مراجعه كرده و مدارك مورد نياز خود را ارائه دهيد.

در كشور هلند شروع سال تحصيلي از اوايل ماه سپتامبر است كه متقاضيان و دانشجوياني كه تصميم به حضور در يكي از دانشگاه هاي هلند را دارند بايد چند ماه قبل از شروع سال تحصيلي اقدام به ارائه مدارك به دانشگاه مربوطه نمايند. لازم به ذكر است كساني كه تصميم به تحصيل در هلند را دارند بايد حداقل مدرك ديپلم داشته باشند در غير اين صورت قوانين اين‌چنين است كه فرد حتماً حداقل ۲۱ سال سن داشته و در امتحان ورودي دانشگاه در هلند شركت كند و بعد از قبولي مشغول به تحصيل شود.

دعوتنامه تحصيلي هلند

توضيحاتي درباره ويزاي شينگن

شما بايد علاوه بر دعوتنامه هلند، نسبت به دريافت ويزاي شينگن اقدام كنيد. اين ويزا به شما اجازه ورود به ۲۲ كشور اروپايي و ۴ كشور آزاد كه پيمان شينگن را قبول كرده اند مي‌ دهد. شما مي‌ توانيد پس از دريافت آن با دانستن قوانين و تاريخ ويزا در كشور هاي عضو اين پيمان از جمله هلند سفر كنيد. سه نوع مهم از ويزاي شينگن وجود دارد كه در اينجا ذكر مي‌ كنيم.

  • ويزاي نوع A كه همان ويزاي فرودگاهي است و مسافر فقط اجازه حضور در فرودگاه را پيدا مي‌ كند و تا زمان تعويض پرواز در آنجا حضور دارد.
  • ويزاي نوع C يا همان ويزاي كوتاه مدت كه مسافر مي‌ تواند حداكثر تا ۹۰ روز در كشور اقامت داشته باشد. اين ويزا مناسب افرادي است كه دعوتنامه هلند براي مقاصد تفريحي، نمايشگاهي و يا بازديد از آشنايان دارند.
  • ويزاي نوع D ويزاي طولاني مدت است كه براي افرادي كه قصد اقامت طولاني تر از ۹۰ روز به دليل تحصيل و يا كار را دارند صادر مي‌ شود.

بايد در نظر داشته باشيد كه شما بايد علاوه بر مدارك ذكر شده براي هر ويزا، ويزاي شينگن هم بايد تهيه كنيد كه در ادامه توضيح مي‌ دهيم.

توضيحاتي درباره ويزاي شينگن

مدارك لازم براي دريافت ويزاي شينگن به همراه دعوتنامه هلند

بايد بدانيد كه از تمامي مدارك زير، يك نسخه ترجمه شده به انگليسي هم ارائه دهيد.

  • فرد درخواست دهنده بايد حداقل سن ۱۸ سال داشته باشد، در غير اين صورت بايد والدين او (هر دو) فرم ها را امضا كنند.
  • كپي از پاسپورت پدر و مادر.
  • عكس رنگي با پشت زمينه سفيد كه زمان گرفتن آن بيشتر از ۶ ماه نباشد، اين عكس بايد داراي كيفيت بالا و همچنين صورت فرد ۷۰ الي ۸۰ درصد عكس را پوشش دهد.
  • فرم درخواست ويزا كه تكميل شده، بايد در پرونده قرار گيرد.
  • درج شناسنامه و كارت ملي و همچنين فتوكپي آن‌ها در پرونده.
  • ارائه گذرنامه و فتوكپي از صفحه اول و صفحات داراي ويزاي شينگن.
  • حتماً قبل از سفر بليط برگشت را تهيه كنيد تا در صورت بروز مشكل احتمالي، دردسري نداشته باشيد.
  • دريافت بيمه مسافرتي يكي ديگر از كارهاي مهم قبل از سفر است كه بايد تا زمان پايان سفر تمديد باشد، همچنين فرد دعوت كننده مي‌ تواند بيمه را براي شما دريافت كند.
  • مرحله بعد رزرو هتل است، شما بايد تاريخ ماندن در هتل را با تاريخي كه در ويزا وجود دارد منطبق كرده و مداركي كه از هتل مربوطه دريافت كرده ايد را به سفارت ارائه دهيد.

اين موارد و مدارك مي‌ تواند با شرايطي كه افراد مختلف دارند كمتر يا بيشتر شوند، پس قبل از مراجعه به سفارت از صحت مدارك خود، اطمينان حاصل فرماييد. همچنين افرادي كه هر نوع دعوتنامه هلند را در اختيار دارند، نيازي به ارائه مدارك هتل و يا مداركي كه وضعيت آن در دعوتنامه آن‌ها وجود داشته باشد ندارند. در نظر داشته باشيد كه بر روي تمامي مدارك بالا رسمي دادگستري خورده باشد. معمولاً دارالترجمه ها اقدامات مربوط به اين مدارك را خود انجام مي‌ دهند.

مدارك لازم براي دريافت ويزاي شينگن به همراه دعوتنامه هلند

گرفتن وقت سفارت هلند

بايد به ياد داشته باشيد كه قبل از مراجعه به سفارت براي دريافت ويزا، حتماً وقت سفارت هلند گرفته باشيد. شما با داشتن مدارك زير به سفارت هلند در تهران، فرمانيه، خيابان سنبل، خيابان ارغوان غربي، پلاك ۶۰ مراجعه و درخواست خود را مطرح كنيد.

  • شناسنامه و كپي از تمامي صفحات آن
  • سه عدد عكس رنگي پشت زمينه سفيد
  • دعوتنامه هلند
  • بيمه مسافرتي
  • گواهي كار يا اشتغال به تحصيل
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.